Suzuki Recursion – concept cu motor turbo
Suzuki nu a renunțat la conceptul Recursion, a fost înregistrat patentul cu noua tehnologie și o mică echipă de ingineri lucrează intens ca viitorul model să fie introdus în producția de serie. Prototipul Recursion a fost arătat pentru prima dată în 2013 la Salonul de la Tokyo, apoi – după doi ani, la același salon – a fost prezentată și o nouă versiune a motorului.
Scopul este de a dezvolta o motocicletă de cilindree medie cu turbocompresor, cu un cadru sportiv, compact și design avangardist. Când majoritatea constructorilor se orientează spre viitoare motoare electrice, Suzuki își propune să vină cu un propulsor turbo care să îndeplinească normele Euro 5.
Acest motor, care intern poartă codul XE7, are două axe cu came, 16 supape, un turbocompresor de dimensiuni reduse și un intercooler. Cifra “7” din denumirea codului motorului sugerează că e vorba de o cilindree de 700cmc. Sarcinile inginerilor sunt multiple: să se asigure că motorul rezistă aportului de aer indus forțat în cilindri, să salveze spațiu unde să monteze aceste noi componente, să calculeze volumul și presiunea corectă pentru turbo și intercooler.
Cu toată complexitatea acestui proiect, sunt indicii că spre sfârșitul acestui an s-ar putea să vedem varianta finală Suzuki Recursion. Un model ușor, puternic, cu motor turbo, preț accesibil și design futurist ar reprezenta un succes imediat.