MotoGP – schimbări în regulament din 2019
MotoGP – schimbări în regulament din 2019

MotoGP – schimbări în regulament din 2019


14:45, 06 Decembrie 2018
 

Cu ocazia ultimei ședințe din acest an, Comisia Grand Prix a Campionatului Mondial a modificat câteva articole din Regulament. Noile prevederi intră în vigoare din sezonul 2019, la întrunire participând Carmelo și Carlos Ezpeleta (Dorna), Paul Duparc (FIM), Takanao Tsubouchi (MSMA), Mike Trimby (IRTA), Corrado Cecchinelli (Director tehnologic), Mike Webb (Director de cursă) și Danny Aldridge (Director tehnic). Scopul modificărilor a fost acela de a clarifica anumite aspecte ambigue.


O primă dezbatere s-a purtat pe marginea modalității de reîncepere a unei curse întrerupte din diverse motive, în special cum vor ajunge piloții înapoi pe pistă pentru “re-start”. S-a stabilit că piloții – chiar și în caz de accident – vor fi autorizați să reînceapă cursa după ce au primit ajutorul necesar de la comisarii de traseu de pe circuit pentru a ridica motocicleta sau chiar de a o reporni. Directorul de concurs va folosi termenii de “activ” și “activ în concurs” pentru a defini starea de fapt a unui concurent, iar deciziile sale nu pot fi contestate. 


S-a stabilit, de asemenea, că pentru a fi clasificat la finalul unei curse, nu mai este obligatoriu ca pilotul și motocicleta să treacă linia de sosire împreună, în același moment, “având contact”. Dacă pe linia de sosire, înainte de finiș, are loc un incident în urma căruia pilotul și motocicleta trec linia de sosire în momente diferite, va fi luat în calcul timpul primului trecut.


O noutate privește și depășirea altui pilot realizată atunci când este fluturat steagul galben: penalizarea pilotului va fi comunicată și pe displayul motocicletei sale de către echipa sa, asta pe lângă clasicul afișaj de pe panoul din zona boxelor. Pilotul are la dispoziție trei tururi pentru a lua la cunoștință de greșeală și a se conforma (până acum era vorba de cinci tururi). Pentru a spori siguranța din zona boxelor, s-a decis că motorul niciunui prototip nu se va mai porni în stand, ci numai afară, în “pit-lane”. 


Taguri

Adauga tag