Sfaturi pentru pregătirea și întreținerea motocicletei pe timpul iernii



Oricât de frumoasă ar fi vremea și oricât de mult ne-am bucura încă de razele soarelui, este totuși noiembrie. Simțim mirosul iernii, atât de aproape!


Oamenii gospodari se pregătesc pentru iernat, așa că e momentul ca și motocicleta să stea cuminte la adăpost până la primăvară, când temperatura ne va permite să o încălecăm din nou și să ieșim la plimbare.
Dar, care sunt pașii de urmat atunci când vrem să păstrăm motocicleta în cele mai bune condiții, astfel încât ea să fie pregătită de drum și să nu se deterioreze?


Spălarea motocicletei

Chiar dacă poate părea ciudat, este cel mai bun mod de a o proteja. Murdăria și umezeala acumulată în diferitele locuri de pe motocicletă vor ataca suprafețele în timp. Începem cu componentele cele mai murdare, lanțul de transmisie și discurile de frână. Spălăm şi uscăm foarte bine și celelalte componente, deoarece umezeala este cel mai mare dușman în timpul anotimpului rece, apoi putem folosi o ceară pentru protejarea suprafețelor pe termen lung.


MotoBoom vă recomandă
Spray-ul Protecție Anticoroziv Motociclete FS 365 produs de Scottoiler, care protejează motocicleta de murdărie și rugină. Pur și simplu aplici jetul direct pe motocicletă și te bucuri de o peliculă protectivă tot timpul anului. FS 365 este o soluție pe baza de uleiuri minerale, biodegradabilă, asigurând protecție anticorozivă și antioxidantă. Acest spray nu doar protejează, ci și asigura o curățare ulterioara mult mai ușoară. Se poate folosi pe toate tipurile de material: plastic, metal, componente ale motorului, șasiu, suprafețele din fibra de carbon, inclusiv pe zonele cromate, conferind motocicletei un aspect polisat si super-lucios.


Se recomandă reaplicarea acestuia la anumite intervale de timp, chiar dacă motocicleta e staționată în timpul sezonului rece, pentru că diferențele de temperatură dintre noapte și zi pot produce condens, care scade eficiența soluției FS 365.

Gresarea și lubrifierea

Înainte de a depozita motocicleta, pentru a reduce uzura și pentru a fi ferite de rugină și coroziune, elementele mecanice în mișcare ale motocicletei necesită lubrifiere și gresare, în special la transmisie – lanț.
La acest capitol, fiecare are încredere în soluțiile proprii testate și verificare în timp, chiar dacă producătorii de motociclete recomandă în manual soluția – ulei de transmisie SAE 80-90.


MotoBoom vă propune pentru perioadele cu temperaturi scăzute Traditional Blue produs de  Scottoiler, un lubrifiant special creat pentru a fi utilizat împreună cu sistemele Scottoiler de lubrifiere a lanțului de motocicletă.


Din punct de vedere al compoziției chimice,
Traditional Blue și High Temperature Red împart aceleași caracteristici, cu deosebirea ca, High Red este mai vâscos, ceea ce înseamnă ca uleiul va curge mai încet, chiar și în condiții de temperatură ridicată. În plus, pentru ca dețin aceeași formulă chimică, cele doua tipuri de lubrifiant pot fi amestecate fara probleme, nefiind necesara drenarea sistemului, evitandu-se astfel, risipa de ulei, bani si timp. Temperatura de utilizare este recomandata in intervalul 0-30 grade Celsius.
Ar fi indicat să ungeți și cablurile, cricul, manetele, scărițele, pedalele de schimbător și de frână. Nu neglijați nici contactele și conectorii instalației electrice.


Schimbarea uleiului și a filtrului

De ce să schimbăm uleiul chiar înainte de a depozita motocicleta pentru o perioadă mai lungă? Pentru că uleiul uzat își pierde din proprietăți și este plin de reziduuri, astfel încât substanțele din el pot ataca suprafețele din interiorul motorului. Un schimb de ulei proaspăt te va ajuta să păstrezi motorul în mai bună stare. Este recomandat schimbarea uleiul din motor cu tot cu filtru.


Umplerea rezervorului

Un rezervor plin va împiedica acumularea umezelii pe pereții acestuia și va fi expus mai puțin la coroziune pe dinăuntru. Nu ar strica nici un aditiv în benzină, astfel încât aceasta să nu se deterioreze în rezervor.
După umplerea rezervorului, dacă se folosește un stabilizator în benzină, trebuie pornit motorul câteva minute pentru ca stabilizatorul să ajungă la sistemul de injecție.


Aveți grijă de baterie

Bateria unei motociclete ar trebui să te țină măcar doi-trei ani. Cei mai mari dușmani ai bateriei sunt frigul și pauzele lungi. Dacă tragi pe dreapta motocicleta pentru o perioadă mai lungă, ar fi bine ca bateria să fie cuplată la un optimizator special, care o va păstra în cea mai bună stare. Acesta ”antrenează” bateria prin cicluri de încărcare-descărcare.


Pentru această operațiune, MotoBoom vă recomandă
Redresorul OptiMate 4 Dual Program, care optimizează puterea bateriei si prelungește durata de viața a acesteia cu pana la 400%. Modul de funcționare este în 9 pași, complet automat. Poate recupera si bateriile foarte slabe de pana la 0,5 Volți și menține bateria complet încărcată, chiar și câteva luni de zile.
Dacă motocicleta este depozitată într-un garaj fără încălzire pe timpul iernii, bateria se demontează, se verifică bornele și contactele să nu fie corodate, se curăță și se încarcă o dată pe lună cu redresorul.

Verificați lichidul de răcire

Dacă motocicleta va fi expusă la temperaturi negative, asigurați-vă că sistemul de răcire al motocicletei are antigel. Dacă este apă în sistemul de racire pe timpul iernii și temperatura scade sub zero grade C, apa se va dilata prin înghețare și poate să cauzeze crăparea unor componente.


Acoperiți motocicleta cu o husă

Poate nu pare mare lucru, dar husa protejează motocicleta de praf și o ajută să fie în stare cât mai bună atunci când este pusă la păstrare mai mult timp. Este indicat să fie acoperită și gura de evacuare cu o pungă, pentru a împiedica șoarecii să își facă cuib pe timpul iernii.


Zonele de admisie (filtrul de aer) și de evacuare (toba de eșapament) se acoperă cu cârpe îmbibate cu ulei pentru a nu intra umiditatea.


Dacă nu aveți încă husă pentru protecția motocicletei, vă recomandăm husa pt motociclete
Sikkia XL. Husa este confecționată dintr-un nylon foarte rezistent și protejează excelent împotriva intemperiilor. La colțuri este prevăzută cu un material mai întărit pentru o rezistenta mai bună.
Sub husa pentru motocicletă, specialiștii recomandă și un absorbant umiditate (un săculeț cu o sare specială care absoarbe umiditatea și o transformă în gel).


Anvelopele

Creșteți presiunea cu 0,3-0,5 bari. Dacă motocicleta este lăsată pe roti în aceeași poziție foarte mult timp, pneurile se pot aplatiza în zona în care au fost în contact cu solul. Ideal ar fi să folosiți standere, ca la curse, pentru a ridica roțile de pe sol. Alternativ, motocicleta poate fi mișcată (sau măcar roțile) din când în când pe parcursul iernii.


Puneți contactul din când în când

În cazul motocicletelor cu motor alimentat prin injecție, dacă pompa de benzină stă nemișcată timp de câteva luni, există posibilitatea ca aceasta să nu mai funcționeze. La fiecare câteva săptămâni ar fi bine să se pună contactul de două-trei ori, fără să se pornească motorul. Astfel se amorsează pompa de benzină și se elimină riscul de defectare a acesteia.

Cu aceste sfaturi, sperăm să ieșiți din iarnă fără probleme!