Review Triumph Daytona 675 / R – 2013

Review Triumph Daytona 675 / R – 2013



Data: 14:11, 22 Ianuarie 2013
Produs: Daytona 675 ABS
 

Datorita succesului avut de modelul anterior, noul Daytona 675, refacut aproape complet, devine una dintre cele mai bune motociclete sport din clasa sa, daca nu chiar cea mai buna. Veti vedea in continuare noile specificatii si caracteristici tehnice, care vin in sprijinul acestei afirmatii.


Proiectata pentru circuit, Daytona 675 este o motocicleta ideala si pentru sosea, fiind combinatia perfecta dintre manevrabilitatea ideala si puterea motorului in trei cilindri.

 


Noua generatie a sportivei Triumph, primeste un tratament similar cu cel aplicat lui Street Triple. Totusi, spre deosebire de modelele naked, Daytona beneficiaza de unele upgrade-uri si la nivelul motorizarii.


Noul motor, racit cu lichid, este mai compact si mai puternic. Avand o capacitate de 675 cc, 3 cilindri in linie si 12 valve, acesta a primit un plus de putere si cuplu, ajungand la 128 cp la o turatie de 12500 rpm si un cuplu maxim de 74 Nm la 11900 rpm.


Una dintre principalele modificari o constituie noul raport cursa/alezaj, 76×49,6 mm fata de 74×52,3 mm. Prin reducerea cursei s-a putut creste turatia la care intra limitatorul, pana la 14400 rpm. Scopul este probabil acela de a permite tunerilor sa obtina rezultate mai bune, Triumph asteptand de mult un titlu in World Supersport.

 


Cutia de viteze cu 6 trepte si noul ambreiaj (slipper clutch) imbunatateste foarte mult transmisia, oferind o accelerare mult mai buna. Versiunea imbunatatita, Daytona 675 R, vine echipata cu schimbatorul rapid de viteze, quickshifter.


Triumph Daytona 675 beneficiaza de un sistem de franare pe discuri, alcatuit pe fata dintr-un disc dublu cu diametrul de 308 mm, actionat de etriere Nissin cu patru pistoane, iar pe spate dintr-un disc cu diametrul de 220 mm, actionat de un etrier Nissin cu un piston.


Spre deosebire de modelul standard, versiunea R dispune pe fata de un disc dublu cu diametrul de 310 mm, actionat de etriere Brembo cu patru pistoane, iar pe spate dintr-un disc cu diametrul de 220 mm, actionat de un etrier Brembo cu un piston.

 


Sistemul complex de franare progresiva controlata ABS este optional pe modelul standard, in timp ce versiunea R vine echipata cu un sistem ABS, avand 3 moduri selectabile de condus: on (condus normal), circuit (condus mai sportiv) sau off (sistemul ABS este decuplat complet). Modul de selectare „circuit” pentru un condus mai sportiv ii permite rotii din spate sa se blocheze si sa alunece (drift) la viraje.


La modelul standard, suspensia fata dispune de o furca inversata KYB de 41 mm, avand cursa de 110 mm, cu reglare de Preload, Rebound si Compression, in timp ce versiunea Daytona 675 R beneficiaza de o furca inversata Ohlins NIX30 de 43 mm, avand cursa de 120 mm, cu reglare de Preload, Rebound si Compression.


In ceea ce priveste suspensia spate, versiunea standard dispune un monoamortizor KYB cu rezervor „piggy back” si reglaje de Rebound, Preload si Compression, avand o cursa de 130 mm, iar modelul R beneficiaza de un monoamortizor Ohlins TTX36 cu rezervor „piggy back” si reglaje de Rebound, Preload si Compression, avand o cursa de 133 mm.

 


Desi noul Daytona 675 nu arata foarte diferit fata de modelul precedent, sub caroseria restilizata se afla un sasiu complet nou. Cadrul este similar cu cel al modelului Street Triple, dar avand cateva caracteristici unice pentru Daytona 675, fiind putin mai scurt, mai rigid, mai usor si cu o bascula asimetrica pentru a-i face loc noului sistem de evacuare.


Schimbarea pozitiei sistemului de evacuare, mutarea amortizorului de zgomot sub motor si noua geometrie a motocicletei ii ofera acesteia un centru de greutate mult mai echilibrat. Acest lucru duce la o agilitate mai buna, schimbari de directie mai rapide si mai controlate.

 


Scaunul, mai jos cu 10 mm fata de modelul precedent, ii ofera conducatorului o pozitie mai buna de condus pentru viteza, fiind redusa greutatea de pe incheieturile mainilor.


Partea din spate a cadrului este fabricata din carbon, avand aceeasi constructie folosita si de echipele din Campionatul Mondial de Superbike si Formula 1. Avantajele pe care le aduce acesta constructie din carbon sunt: o putere marita, rezistenta la impact si o reducere a  greutatii.


Versiunea R poate fi recunoscuta foarte usor dupa subcadrul rosu de care dispune si dupa dungile rosii de pe roti.

 


Ca si instrumente de afisaj, Daytona 675 este dotata cu un ecran LCD ce contine un vitezometru digital, tahometru analog, indicator pentru pozitia vitezei, indicator combustibil, cronometru, ceas, lumini de avertizare, computer de bord, etc.


Spre deosebire de modelul standard, versiunea R mai beneficiaza in plus de inaltator sa, aparatori pentru noroi pe fata si cockpit cu insertii din fibra de carbon.


Triumph ofera si cateva accesorii optionale pentru Daytona 675 cum ar fi: esapament Arrow, cutii pentru bagaje, crash pads, etc.

 


Motorul mai puternic, manevrabilitatea si controlul foarte bun fac din Daytona 675 una dintre cele mai bune motociclete sport de pe piata.


Infiintata in 1902, compania Triumph Motorcycles cu sediul in Hinckley, Leicestershire, a construit de-a lungul timpului motociclete unice, care imbina perfect design-ul, caracterul, carisma si performanta. Producand in jur de 50.000 de motociclete pe an, Triumph este cea mai larga companie engleza, avand peste 750 de dealeri in intreaga lume.

 


Specificatii tehnice:


Marca: Triumph
Motor: 3 cilindri in linie, 12 valve, DOHC
Racire: cu lichid
Capacitate: 675 cmc
Putere: 128 CP
Cuplu: 74 Nm la 11.900 rpm
Cutie de viteze: 6 trepte
Pornire: electrica
Transmisie: pe lant
Dimensiuni: 2045 x 695 x 1112 mm (LxlxH)
Inaltimea sa: 820 mm (830 mm la versiunea R)
Greutate: 184 kg
Anvelope fata: 120/70 R 17
Anvelope spate: 180/55 R 17
Frana fata: 2 discuri de 308 mm (310 mm la versiunea R), etriere cu 4 pistoane
Frana spate: 1 disc de 220 mm, etrier cu 1 piston
Suspensie fata: furca inversata KYB, 41 mm (Ohlins, 43 mm la versiunea R)
Suspensie spate: monoamortizor KYB (Ohlins la versiunea R)
Capacitate ulei: 3,6 L
Rezervor: 17,4 L
An: 2013
Inmatriculabil: da
Culori: alb cu albastru, negru, rosu cu negru (alb cu negru, versiunea R)



Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu noul Triumph Daytona 675: