Review Suzuki RM-Z450 - 2015

Review Suzuki RM-Z450 - 2015



Data: 16:08, 19 Decembrie 2014
Produs: RM-Z450 L5
 

Din gama motocicletelor pentru motocross 2015 a constructorului japonez Suzuki, doar membrul cel mai mare al familiei, RM-Z450, vine cu numeroase si importante imbunatatiri. Modelul Suzuki RM-Z250 este in mare cam aceeasi motocicleta din 2014, fiind aduse doar imbunatatiri minore pentru 2015.


In schimb, tinerii piloti de motocross se pot bucura incepand cu anul viitor si de noua versiune a modelului Suzuki RM85 care revine in oferta Suzuki dupa ce in 2014 acesta nu a fost inclus in gama constructorului japonez, fiind disponibila doar versiunea din 2013. Suzuki RM85 este propulsat de acelasi motor monocilindric in 2 timpi, racit cu lichid, transmisia fiind prevazuta cu 6 trepte.

 


Cele mai importante update-uri pentru 2015 ale modelului RM-Z450 sunt: noul sistem Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC), sistemul de suspensii cu noua furca Showa SFF-Air Fork, revizuirea motorului si reproiectarea cadrului. In urma acestor imbunatatiri, noua versiune RM-Z450 devine  o motocicleta motocross foarte performanta, un adversar puternic pentru Kawasaki KX450F sau Honda CRF450R.


Dezvoltata in colaborare cu echipa oficiala de motocross a constructorului japonez, noua versiune 2015 a modelului RM-Z450 beneficiaza de imbunatatiri aduse fiecarei componente majore a motorului. Acestea au fost proiectate in urma feedback-ului primit de la pilotii echipei de motocross, Clement Desalle si James Stewart, pentru a oferi motocicletei un plus semnificativ de performanta.

 


Suzuki RM-Z450 este propulsata de un motor monocilindric, in patru timpi, racit cu lichid. Cu o capacitate cilindrica de 449cc, acesta asigura o rata de compresie de 12.5:1. Pentru 2015, cei de la Suzuki au refacut acest motor aproape complet, fiind schimbate toate componentele principale ale acestuia. Scopul acestor schimbari aduse motorului este scaderea greutatii, usurinta in utilizare si o performanta sporita.


La performantele noului motor contribuie si reproiectarea sistemul de racire cu apa. Pentru a creste debitul de apa care raceste motorul, inginerii Suzuki au schimbat furtunul in forma de T care intra in radiator cu un furtun in forma de Y. Acest lucru asigura un debit de apa cu 16% mai mare si o racire mai eficienta a motorului. De asemenea, modificarile aduse sistemului de transmisie in 5 trepte asigura o schimbare mult mai usoara si mai precisa a treptelor de viteza.

 


Cu siguranta, cea mai importanta imbunatatire adusa modelului RM-Z450 in 2015 este echiparea acestuia cu noul sistem Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) care ii ofera rider-ului un avantaj major la start, indiferent de suprafata traseului. In mare, acest sistem este asemanator cu cel al rivalilor de la Kawasaki care au echipat in 2015 ambele modele motocross, KX250F si KX450F, cu sistemul Launch Control Mode.


Sistemul Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) ofera rider-ului mai multe optiuni de setare a motorului la start, in functie de tipul traseului. In functie de modul selectat de pilot, acest sistem modifica timpii de ardere, influentand puterea oferita de motor pentru a preveni deraparea rotilor la start. S-HAC dispune de 2 moduri de setare.

 


Astfel, modul A se utilizeaza in conditiile unui traseu foarte alunecos, ce ofera o aderenta foarte scazuta. Acesta asigura un raspuns mai lent al motorului la acceleratie, prevenind deraparea rotilor si imbunatatind tractiunea. Modul B poate fi folosit pe traseele uscate ce ofera o aderenta mai buna. In cazul acestuia, raspunsul acceleratiei este ceva mai rapid fata de Modul A.


Fiecare mod de setare a sistemului S-HAC se dezactiveaza automat dupa cateva secunde de la start iar setarile motocicletei revin la normal. De asemenea, rider-ul are posibilitatea dezactivarii complete a acestui sistem. Activarea si setarea modului de functionare a sistemului S-HAC se face foarte usor prin intermediul unui buton montat pe ghidonul motocicletei.

 


O alta imbunatatire la fel de importanta pentru 2015 este noul sistem de suspensii care echipeaza modelul Suzuki RM-Z450. Astfel, suspensia fata este asigurata de noua furca Showa SFF-Air Fork, reglabila pe aer. Se pare ca acest model de furca pe aer este adoptat si de cei de la Suzuki, dupa ce rivalii de la Kawasaki si Honda au folosit deja acest sistem de amortizare.


Fiind dezvoltata pe baza modelului precedent al furcii SFF (Separate Function Fork), principiul de functionare este acelasi, insa arcul clasic a fost inlocuit cu unul pneumatic, reglabil pe aer. Astfel, piciorul stang al furcii asigura amortizarea, fiind prevazut cu reglaje pentru compresie si revenire, in timp ce piciorul drept al furcii contine trei camere cu aer si un arc pneumatic.


Setarea suspensiei pentru pre-incarcare se face foarte usor prin modificarea presiunii aerului din furca cu ajutorul unei pompe speciale care vine impreuna cu motocicleta. Principalele avantaje ale noii furci sunt: o amortizare mult mai buna si mai progresiva, reducerea greutatii (mai usoara cu aproape 1 kg fata de o furca conventionala), reducerea frictiunii, mai multe optiuni de setari si mai precise, setarea suspensiei facandu-se mult mai usor.

 


Pe spate, suspensia este asigurata de un amortizor central cu rezervor compensatoriu de gaz, montat pe bascula din aluminiu printr-un sistem de parghii cu rata de ridicare constanta, fiind complet reglabil. Acesta permite obtinerea unei tractiuni excelente.


In ceea ce priveste sistemul de franare, Suzuki RM-Z450 dispune pe fata de un disc tip petala, cu diametrul de 250 mm actionat de un etrier cu 2 pistoane, in timp ce pe spate, motocicleta este prevazuta cu un disc tip petala, cu diametrul de 240 mm actionat de un etrier cu un singur pistonas.


Cadrul noului model Suzuki pentru motocross a fost de asemenea reproiectat, fiind mai rigid si mai usor cu 4% fata de versiunea anterioara. Noul sasiu dispune de un design slim, asigurandu-i pilotului un control mult mai bun al motocicletei. Versiunea standard vine echipata cu noile jante Excel din aluminiu si cu ghidon Renthal care este mult mai rezistent, reducand considerabil vibratiile.

 


Avand in vedere imbunatatirile importante aduse noului model 2015, Suzuki RM-Z450 este o optiune serioasa pentru pilotii de motocross, specificatiile tehnice ale noii motociclete fiind asemanatoare cu cele ale modelelor rivale, Kawasaki KX450F sau Honda CRF450R. Suzuki RM-Z450 2015 va ofera puterea de a domina competitia.


Specificatii tehnice:


Marca: Suzuki
Model: RM-Z450
Motor: 1 cilindru, 4 timpi, DOHC
Alezaj x Cursa: 96.0 x 62.1 mm
Racire: cu lichid
Capacitate: 449 cmc
Raport Compresie: 12.5:1
Cutie de viteze: 5 trepte
Pornire: kickstarter
Transmisie: pe lant
Dimensiuni: 2190 x 830 x 1270 mm
Ampatament: 1495 mm
Garda la Sol: 325 mm
Inaltime sa: 955 mm
Greutate: 112 kg
Anvelope fata: 80/100-21 51M
Anvelope spate: 110/90-19 62M
Frana fata: 1 disc tip petala de 250 mm, etrier cu 2 pistoane
Frana spate: 1 disc tip petala de 240 mm, etrier cu 1 piston
Suspensie fata: furca telescopica inversata SFF-Air, reglabila
Suspensie spate: bascula, monoamortizor, reglabila
Rezervor: 6,2 Litri
An: 2015
Inmatriculabil: NU


Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu noul model Suzuki RM-Z450: