Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Review Triumph Rocket X Limited Edition - 2015
09 Mar

Review Triumph Rocket X Limited Edition - 2015

Publicat de: Motoboom

Din seria motocicletelor Special Edition lansate de constructorul britanic Triumph in 2015 face parte si versiunea Triumph Rocket X, o motocicleta produsa intr-un numar limitat de unitati. Lansata pentru prima data in 2004, Triumph Rocket III Roadster s-a aflat de fiecare data pe listele cu motocicletele care ar trebui conduse macar o data in viata. Aceasta beneficiaza de o imagine impunatoare, fiind o prezenta inconfundabila pe doua roti.


Pentru a celebra 10 ani de la producerea primului model Triumph Rocket, britanicii au lansat pe piata o Editie Limitata a acestei motociclete, denumita Triumph Rocket X Limited Edition. Inca din anul 2004, momentul lansarii, si pana in prezent, cruiser-ul Triumph Rocket III Roadster detine si titlul de motocicleta cu cea mai mare capacitate cilindrica produsa in serie, fiind o adevarata uzina pe roti. Noutatile aduse versiunii Rocket X 2015 se re
fera doar la partea de design, in timp ce caracteristicile tehnice au ramas aceleasi.

 


Astfel, Triumph Rocket X este propulsata de acelasi motor cu trei cilindri in linie si o capacitate de 2294 cmc, fiind cel mai mare motor din lume care echipeaza o motocicleta produsa in serie. Fiind racit cu lichid, acesta dezvolta o putere de 148 cp la o turatie de 5.750 rpm si un cuplu maxim impresionant de 221 Nm la 2.750 rpm. Cuplul oferit de acest motor la ralanti este mai mare decat cel oferit de alte motoare la turatie maxima, care propulseaza super-bike-urile sportive.


Pentru a putea fi simtita mai bine puterea motorului, cei de la Triumph au scos limitarea de putere in primele trei trepte de viteze, astfel pilotul va simti din plin puterea acestui motor la accelerarile si plecarile de pe loc. Avand transmisia finala pe cardan, noul cruiser Triumph Rocket X Limited Edition nu necesita nicio intretinere in afara intervalelor de service, scapandu-va de grija intretinerii lantului. Cutia de viteze este una mecanica cu cinci trepte.

 


O prima deosebire a versiunii Rocket X fata de modelul standard este vopsirea sistemului de evacuare in negru. Esapamentul prezent pe Triumph Rocket X este unul foarte performant, de tipul 3 in 1. Acesta este fabricat dintr-un otel inoxidabil si este pozitionat pe partile laterale ale motocicletei, fiind format din doua tevi. Pentru reducerea zgomotului, sistemul de evacuare este prevazut cu amortizoare speciale pentru zgomot.


Sistemul de suspensii este asigurat, pe fata, de o furca inversata Kayaba, avand diametrul jambelor de 43 mm, suficient de solida pentru a face fata masivitatii acestei motociclete. In ciuda gabaritului, furca fata are o cursa a suspensiei de 120 mm, asigurand un condus confortabil, specific motocicletelor cruiser. Pe spate sunt montate doua amortizoare Kayaba, avand 5 pozitii de ajustare pentru pre-incarcare si o cursa a suspensiei de 105 mm.

 


O motocicleta masiva, precum Triumph Rocket X Limited Edition, are nevoie de frane pe masura. Astfel, pe fata sunt montate doua discuri flotante cu diametrul de 320 mm, actionate de etriere Nissin cu patru pistonase, in timp ce pe spate este prezent un singur disc cu diametrul de 316 mm, actionat de un etrier Brembo cu doua pistoane. Sistemul ABS face parte din echiparea standard a motocicletei.


Cadrul motocicletei este unul tubular, confectionat din otel, acesta fiind special proiectat pentru a sustine masivul motor de 2294cc. In ciuda rigiditatii sale marite, cadrul noului cruiser Rocket X ii ofera motocicletei o agilitate excelenta in raport cu dimensiunile acesteia. Pozitia de condus este foarte confortabila, fiind specifica motocicletelor cruiser. Saua motocicletei este printre cele mai mari de pe piata, fiind prevazuta cu suport pentru sold.

 


Confortul rider-ului este completat de sasiul mai ingust in zona genunchilor ce asigura o pozitie de condus mai naturala si mai relaxanta. In privinta manevrabilitatii, inginerii Triumph au reusit, dupa mai multe teste, sa dezvolte o motocicleta masiva cu o usurinta debordanta in manipulare. Astfel, noul cruiser Triumph beneficiaza de un echilibru excelent, chiar si la viteze foarte mici, oferindu-va un plus de incredere pentru a aborda strazile mai aglomerate ale oraselor.


Cele mai importante noutati aduse de versiunea Triumph Rocket X Limited Edition 2015 se refera la partea de design. Astfel, noua imagine a motocicletei a fost proiectata impreuna cu cei de la 8 Ball, o companie de tuning renumita in toata lumea pentru design-ul moto deosebit realizat de-a lungul anilor pentru mai multe modele celebre. Noua schema de culori face din fiecare model Rocket X o motocicleta unica, aspectul premium fiind asigurat de atentia deosebita acordata de constructor pentru fiecare detaliu.

 


Culoarea negru metalizat (Jet Black) a motocicletei este combinata foarte bine cu o linie argintie (polished metal stripe) care pleaca din partea din spate a motocicletei, trece peste rezervor si se incheie pe aripa fata. Imaginea noului cruiser este completata de cele doua sigle cromate, Triumph si Rocket X. Spre deosebire de modelul standard Triumph Rocket III Roadster, versiunea X Limited Edition beneficiaza de cateva componente vopsite intr-un negru mat. Astfel, ghidonul, oglinzile retrovizoare, manetele de frana si ambreiaj si cele doua tevi ale sistemului de evacuare au fost refacute pe culoarea negru, pe modelul standard acestea fiind cromate.


Tevile sistemului de evacuare beneficiaza de o vopsea speciala, care rezista la temperaturi foarte inalte, pentru a nu afecta finisajele motocicletei datorita caldurii degajate de esapament. Rocket X Limited Edition mai dispune in plus fata de modelul standard de un parbriz fly-screen pe negru si de jante cu 5 spite turnate dintr-un aliaj de aluminiu si vopsite tot pe negru cu finisaje pe argintiu. Fiind o versiune Editie Limitata, modelul Triumph Rocket X va fi produs intr-un numar de doar 500 de unitati, fiecare dintre acestea avand o placuta cu numarul de fabricatie, de la 1 la 500.

 


In ceea ce priveste afisajul, Triumph Rocket X 2015 dispune de un bord multi-functional cu doua ceasuri analogice pentru turometru si vitezometru, precum si un ecran cu afisaj digital care indica nivelul combustibilului, treapta de viteza, ceasul si un computer de bord. Printre accesoriile optionale puse la dispozitie de catre Triumph pentru acest model putem aminti barile pentru protectia motorului, proiectoarele suplimentare pentru ceata, parbrizul inalt roadster sau protectiile pentru genunchi.


Triumph Rocket ramane una dintre cele mai impunatoare motociclete construite pana in prezent. Este ideala pentru cei cu o personalitate puternica, avand un stil aparte. Puterea si impresionantul cuplu oferit de cel mai mare motor care echipeaza o motocicleta de serie sunt combinate acum foarte bine cu un nou design care inspira putere si respect.

 


Infiintata in 1902, compania Triumph Motorcycles cu sediul in Hinckley, Leicestershire, a construit de-a lungul timpului motociclete unice, care imbina perfect design-ul, caracterul, carisma si performanta. Producand in jur de 50.000 de motociclete pe an, Triumph este cea mai mare companie britanica, avand peste 750 de dealeri in intreaga lume.


Specificatii tehnice:


Marca: Triumph
Model: Rocket X Limited Edition
Motor: 3 cilindri in linie, 4 timpi, 12 valve, DOHC
Alezaj x Cursa: 101.6 x 94.3 mm
Racire: cu lichid
Capacitate: 2294 cmc
Putere: 148 cp la 5.750 rpm
Cuplu: 221 Nm la 2.750 rpm
Cutie de viteze: 5 trepte
Pornire: electrica
Transmisie: pe cardan
Dimensiuni (LxlxH): 2500 x 970 x 1165 mm
Ampatament: 1695 mm
Inaltime sa: 750 mm
Greutate: 367 kg la plin
Anvelope fata: 150/80 R17
Anvelope spate: 240/50 R16
Frana fata: 2 discuri flotante de 320 mm, etriere Nissin cu 4 pistoane
Frana spate: 1 disc de 316 mm, etrier Brembo cu 2 pistoane
Suspensie fata: furca inversata Kayaba de 43 mm, cursa 120 mm
Suspensie spate: 2 amortizoare Kayaba, reglabile, cursa 105 mm
Rezervor: 24 Litri
Capacitate ulei: 5,9 Litri
An: 2015


Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu noul model Triumph Rocket X Limited Edition: