Review Can-Am Maverick Max
Derivat din versiunea cu doua locuri, Can-Am Maverick, noul model Maverick Max este unul dintre cele mai puternice side-by-side-uri cu patru locuri de pe piata mondiala. Acesta ofera cele mai confortabile calatorii, fiind proiectat special cu un design focusat pe confortul oferit pasagerilor.
Versiunea Maverick Max este ceva mai lunga decat varianta cu doua locuri, avand un ampatament de 2890 mm (cu 749mm mai lung). Pozitia pasagerilor din spate, asezati in fata axului rotilor de pe spate, asigura o dinamica mai buna a vehiculului. De asemenea, acestia au o pozitie cu 9 cm mai inalta pentru o vedere mai buna in fata. Siguranta si confortul pasagerilor sunt completate de barile de sustinere si manerele individuale pentru fiecare pasager.
Â
Side-by-side-ul Can-Am Maverick Max 1000 este primul vehicul de acest gen de pe piata mondiala care trece de bariera de 100 cp. Acesta este propulsat de impresionantul motor Rotax 1000R V-Twin (cu 2 cilindri in V), racit cu lichid. Cu o capacitate cilindrica de 976cc, acesta dezvolta o putere de 101 cp.
Puterea imensa este controlata cu ajutorul sistemului inteligent electronic de acceleratie iTC de la Can-Am, care impreuna cu corpul de acceleratie Bosch 54 mm si sistemul de injectie EFI cu doua injectoare Siemens VDO ofera motorului un amestec perfect de aer si benzina, asigurand o functionare optima a motorului, un consum redus de combustibil si o pornire usoara la temperaturi scazute.
Â
Sistemul electronic iTC (Intelligent Throttle Control) dezvoltat de Can-Am previne accelerarile bruste cauzate de miscarea necontrolata a piciorului rider-ului datorita terenului accidentat. De asemenea, sistemul poate oferi asistenta pentru un control mai bun al acceleratiei prin identificarea pendularilor neintentionate, in special la viteze mici. Acesta poate fi setat in 2 moduri: pentru un condus progresiv sau pentru un condus mai sportiv.
Can-Am Maverick Max beneficiaza de o cutie automata de viteze CVT (Continuously Variable Transmission) cu frana de motor, treapta de forta, marsarier si parcare (low, high, park, neutral si reverse). Pentru a face fata puterii impresionante, cureaua de transmisie este intarita cu Zylon, un material ce ofera o rezistenta de 1,6 ori mai buna in comparatie cu celelalte curele de transmisie.
Â
Transmisia finala este pe cardan iar actionarea modulului 2WD/4WD si blocarea diferentialului fata Visco-Lok QE se face foarte usor, prin simpla apasare a unui buton. Spre deosebire de alti diferentiali blocabili, noul Visco-Lok QE de la Can-Am nu are limita de viteza.
Cadrul de ultima generatie din otel a fost proiectat pentru a face fata celor mai agresive trasee, fiind completat foarte bine de sistemul performant de suspensii pentru a oferii vehiculului o stabilitate excelenta.
Â
Maverick Max dispune pe fata de bascula dubla (Double A-arm), avand cursa de 356 mm si amortizoare FOX Podium X Performance RC2.0 HPG cu rezervor si reglaje pentru compresie si pretensionare. Suspensia spate este independenta, de tipul TTA (Torsional Trailing A-arms) cu bara stabilizatoare, avand cursa tot de 356 mm si acelasi tip de amortizoare.
In ceea ce priveste sistemul de franare hidraulic, side-by-side-ul dispune pe fata de doua discuri ventilate cu diametrul de 220 mm si etriere cu doua pistonase, iar pe spate de doua discuri ventilate cu diametrul de 214 mm si etriere cu un singur pistonas.
Â
Pentru a completa confortul pasagerilor, Can-Am Maverick Max este echipat cu manere si spatar pentru fiecare pasager in parte, scaun pentru sofer complet reglabil si cu volan reglabil. De asemenea, side-by-side-ul este prevazut in cabina cu 3 spatii pentru depozitare: unul in bord cu un volum de 17 litri, sub scaunul soferului cu un volum de 13 litri si consola centrala cu un volum de 1,3 litri. Portbagajul spate are o capacitate de incarcare de pana la 68 kg.
Bordul multi-functional cu afisaje analogice si digitale ofera o multime de informatii cum ar fi: viteza de deplasare, turometru, kilometraj, indicator trip, indicator ore functionare, indicator treapta viteza, indicator 4x4, indicator temperatura motor, indicator combustibil, martor pentru centura de siguranta, etc.
Â
Maverick Max 1000R mai dispune de centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte, priza pentru bricheta in consola centrala si un conector standard spate (15A). De asemenea, sistemul anti-furt D.E.S.S.(Digital Encoded Security System) dezvoltat de Can-Am face parte din echiparea standard, alaturi de jantele din aliaj pe 12 inch si anvelopele Maxxis Bighorn 2.0.
Pentru 2014, noul side-by-side Can-Am Maverick Max 1000R este disponibil in 2 variante de echipare dupa cum urmeaza:
Maverick Max Standard:
-Â Â Â cu toate dotarile prezentate mai sus
Maverick Max X rs DPS:
-Â Â Â cu toate dotarile prezentate mai sus
-Â Â Â + amortizoare FOX Podium X Performance RC2.5 HPG ajustabile
-Â Â Â + jante pe 12 inch aluminum Beadlock
-Â Â Â + design special X-package (volan sport cu insertii din aluminiu)
-Â Â + DPS Tri-Mode Dynamic Power Steering (directie asistata electronic) cu 3 moduri de setare
Directia asistata electronic Tri Mode (DPS), dispune de trei moduri selectabile de condus (MIN, MED si MAX), in functie de preferintele conducatorului. Tehnologia avansata Direct Link, de care dispune acest sistem, foloseste senzori de camp magnetic pentru a asigura o directie foarte buna, minimizand foarte mult intarzierea care apare la schimbarea directiei.
Â
Performantele acestui side-by-side sunt de neegalat la clasa sa. Constructorul canadian Can-Am produce cele mai puternice motoare din industrie si o multitudine de inovatii ce imbunatatesc calatoria, confortul si manevrabilitatea, purtandu-va spre aventurile off-road.
Specificatii tehnice:
Marca: Can-Am
Model: Maverick Max
Motor: 2 cilindri in V, 4 timpi, 8 valve, SOHC
Alezaj x Cursa: 91 x 75 mm
Racire: cu lichid
Capacitate: 976 cmc
Putere: 101 CP
Cutie de viteze: automata CVT
Pornire: electrica
Transmisie: pe cardan
Dimensiuni: 3760 x 1625 x 1980 mm
Ampatament: 2891 mm
Garda la sol: 317 mm
Greutate: 702 kg
Anvelope fata: 27x9-12, Maxxis Big Horn 2.0
Anvelope spate: 27x11-12, Maxxis Big Horn 2.0
Frana fata: 2 discuri ventilate de 220 mm, etriere cu 2 pistoane
Frana spate: 2 discuri ventilate de 214 mm, etriere cu 1 piston
Suspensie fata: bascula dubla (Double A-arm), cursa 356 mm
Suspensie spate: independenta TTA, cursa 356 mm
Rezervor: 37,8 Litri
An: 2014
Mai jos puteti vedea cateva filmulete cu side-by-side-ul Can-Am Maverick Max 1000R:
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â