Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Noutățile EICMA - Yamaha Tenere 700 va fi pusă în vânzare
06 Nov

Noutățile EICMA - Yamaha Tenere 700 va fi pusă în vânzare

Publicat de: Motoboom

După o așteptare de doi ani, iată că versiunea finală Yamaha Tenere 700, cea care va intra în producția de serie, și-a făcut apariția la Milano. Din fericire, Ténéré 700 World Raid (denumirea ei completă) nu diferă prea mult de conceptul T7 pe care l-am văzut în filmulețele “teaser”.


Yamaha a testat intens conceptul T7, acesta a fost motivul întârzierii prezentării variantei finale, pentru că are mari așteptări cu acest model. Tenere e un nume legendar în istoria mărcii care are ca siglă cele trei diapazoane, primul model enduro-adventure ce lua cu asalt dunele de nisip făcânduși apariția acum 42 de ani. E vorba de XT500 din 1976, cel care a dat naștere seriei.


Tenere 700 are motorul cu doi cilindri în paralel CP2 de 698cmc care se găsește și pe naked-ul MT-07, a fost remapat pentru un răspuns instantaneu al accelerației și un cuplu liniar pe o plajă largă a turațiilor. Intenția a fost ca motorul să fie performant atât în off-road, cât și pe asfalt. Scoate 72 de cai putere (cu trei mai puțin decât nakedul din care provine) și are cuplul maxim la 6.500rpm.


Cadrul de tip dublu leagăn din oțel e îngust, la fel și rezervorul cu o capacitate de 16 litri. Versiunea precedentă, XT660Z Tenere, avea un rezervor de 23 de litri, așadar se pierd 7 litri, însă autonomia declarată e de 350km, ceea ce ar trebui să fie suficient în majoritatea cazurilor.


Fișa tehnică sugerează abilități demne de un enduro respectabil: distanță între axe de 1590mm, gardă la sol de 240mm, înălțimea șeii de 880mm. Furca cu jambe de 43mm, reglabilă pe detensie, are o cursă de 210mm, roțile spițate au dimensiuni standard de enduro (21 inchi pe față, respectiv 18 pe spate) și vin încălțate de serie cu pneuri Pirelli Scorpion Rally STR . Monoamotrizorul central reglabil are cursa de 200mm, bascula e din aluminiu.


Sistemul de frânare cu ABS (decuplabil) prevede două discuri dantelate cu diametrul de 282mm pe față și un dic dantelat cu diametrul de 245mm pentru roata din spate. Din șa, pilotul vede un bord compact în stilul exemplarelor de rally-raid, ghidonul e cu secțiune conică și are la capete protecții pentru mâni. Evident, componentele de carbon prezente pe concept au fost înlocuite cu elemente din plastic, iar masa totală declarată (cu plinurile făcute) e de 205kg.


Noua Yamaha Tenere 700 va fi disponibilă la MotoBoom din vara anului viitor în trei variante de culoare (Ceramic Ice, Competition White și Power Black) la un preț ce urmează a fi comunicat.