Noutățile EICMA 2019 – Suzuki V-Strom 1050 preia aspectul lui DR Big
Cei de la Suzuki au făcut mai multe modificări popularului adventure-tourer de cilindree mare. In 2020 V-Strom vine, în sfârșit, cu un pachet electronic interesant denumit Suzuki Intelligent Ride System (ce include și controlul automat al vitezei de croazieră). Motorul îndeplinește normele Euro 5, luminile sunt cu LED, iar ghidonul din aluminiu are secțiune variabilă.
Seria V-Strom e deja emblematică pentru producătorul din Hamamatsu, primul model fiind scos pe poarta fabricii în 2002. Ajuns la “majorat”, noul V-Strom 1050 se va remarca de la distanță prin designul ce se inspiră din liniile legendarului DR Big din anii ’80, cu un far pătrățos ce are lumină cu LED. Va fi disponibil și în versiunea XT, cu roți spițate și dotări mai multe. Parbrizul este reglabil în trei poziții pe varianta standard și în 11 poziții pe versiunea XT (culisează pe o înălțime de 50mm).
Motorul cu doi cilindri în V la 90 de grade răcit cu lichid are 1037 cmc, îndeplinește normele Euro 5 și e mai puternic, scoțând 107,4 cai putere (versiunea precedentă avea 100,6 cp). Se va fabrica și un model destinat celor care au permis de categoria A2 și care e limitat la 35 kW.
Suzuki V-Strom 1050 este dotat cu un modern pachet electronic (Suzuki Intelligent Ride System), care are la bază o platformă de măsurare a forțelor inerțiale IMU de ultimă generație ce face posibilă instalarea mai multor sisteme: ABS pentru viraje selectabil pe două trepte, sistem de frânare combinat, controlul vitezei de croazieră, asistență la plecarea din rampă, repartizarea puterii de frânare în funcție de încărcarea motocicletei, accelerație electronică de tip Ride-by-wire, control al tracțiunii pe trei trepte (se poate și dezactiva), trei moduri de pilotaj, sistemul Suzuki Easy Start (e de ajuns o foarte scurtă apăsare pe demaror pentru ca motorul să pornească), Low RPM assist system (ajută la plecările de pe loc).
Pentru a îmbunătăți confortul, V-Strom 1050 vine cu o poziție de pilotaj mai relaxată, scărițele sunt mai late, are un alt ghidon conic din aluminiu, șaua este reglabilă (numai pentru versiunea XT), există priză USB pe bord (XT are încă o priză suplimentară sub șa). Ciclistica e deja consacrată, cu furca complet reglabilă de la KYB ce are jambe de 43 mm și un monoamortizor central a cărui cursă se poate regla pentru încărcare și extensie.
Suzuki V-Strom 1050 va fi disponibil și la Motoboom din primăvara anului viitor, în trei variante de culoare, galben, alb/portocaliu și negru pentru XT, iar varianta de bază în combinațiile alb/negru și gri/negru.