
Noutățile EICMA 2019 - Honda CBR 1000 RR-R Fireblade are 218 cai putere
La Salonul de la Milano a fost prezentată noua CBR 1000 RR-R Fireblade, motocicletă cu care cei de la Honda vor să revină în fruntea Campionatului Mondial de Superbike. Aceasta vine cu soluții tehnice preluate de la Moto GP, o putere maximă de 217,5 cai și un carenaj atent studiat.
Echipa Honda a avut ultima dată un campion mondial în WSBK în 2007 prin James Toseland, însă, la constructori a câștigat ultimul titlu în 1997. O motocicletă competitivă (așa cum Honda are în Moto GP) era așteptată de câțiva ani buni. Și iată că – după ce se părea că Honda a renunțat la acest război tehnologic al cailor putere – vedem noua CBR 1000 RR-R Fireblade, ce are ca scop întreruperea dominației celor de la Kawasaki care au câștigat consecutiv ultimele cinci titluri de campion mondial la constructori în Superbike cu ZX10-RR.
Honda CBR 1000 RR-R Fireblade nu mai face niciun compromis. E un model cu totul nou, nu o modernizare a precedentului, destinat circuitului. Sistemele electronice au posibilități multiple de reglaj, iar pentru cei care au pretenții și mai mari va exista și o versiune SP. Concret, motorul cu patru cilindri în linie de 1000 cmc a fost reproiectat în colaborare cu inginerii de la Honda Racing Corporation, divizia companiei unde s-a creat și modelul RC213V din MotoGP. Noul motor scoate puterea maximă (160kW) la 14.500 rpm, are un cuplu maxim de 113 Nm la 12.500 rpm, e foarte compact, are biele din titan și pistoane din aluminiu forjat.
Puterea nu poate fi controlată fără sistemele electronice. Cele trei moduri de pilotaj au nivel de reglare a puterii de la 1 la 5, frâna de motor se reglează pe trei trepte, controlul tracțiunii are nouă trepte și se poate și dezactiva, sistemul de plecare de la start se poate seta la turația dorită pentru eficiență maximă, sistemul ABS pentru viraje (de tip “Cornering”) are două moduri de intervenție, unul studiat special pentru pista de concurs.
Cadrul de aluminiu este și el nou, suspensiile complet reglabile cuprind furca Showa Big Piston Fork cu jambe de 43 mm și monoamortizorul central Showa BFRC-L (Balance Free Rear Cushion Light), cu o basculă puțin mai lungă derivată din cea prezentă pe RC213V-S. Stabilitatea ciclisticii e ajutată și de amortizorul de ghidon Showa HESD (Honda Electronic Steering Damper) ce se poate regla electronic pe trei trepte. Frânele sunt cu etrere de la Nissin și discuri cu diametrul de 330 mm pe față.
Modul de funcționare al motocicletei e vizibil pe un bord cu ecran TFT cu diametrul de 5 inch ce se poate controla cu butoanele de pe manșonul stâng. Pneurile au dimensiunile de 120/70-ZR17 pe față și 200/55-ZR17 pe spate, cee ce restrânge posibilitatea montării unui cauciuc cu profil stradal pe spate.