.
Favorite Wish List 0 Cosul meu

De ce este termenul de livrare atât de mare la motocicletele noi

heading_title

Efectele pandemiei de coronavirus se resimt și în termenul mare la livrarea motocicletelor noi nu numai la noi în țară, ci și în restul Europei. Dar, pe lângă aceste efecte, mai sunt și alte cauze care duc la întârzieri: modelele au fost trecute la standardul Euro 5, este o lipsă acută de semiconductoare pe piață, Canalul Suez a fost blocat, containerele de transport au devenit rare și scumpe.

De exemplu, datorită schimbării modelului la Euro 5, Yamaha MT-09 a avut întârzieri la livrare de câteva săptămâni, sau chiar luni. Ar fi trebuit să fie la distribuitori din luna martie și abia în această perioadă (luna mai) au început să fie livrate comenzile. Restul modelelor care îndeplinesc standardele Euro 5 încă de anul trecut și care se aflau la distribuitori au fost vândute din toamnă. Așadar, perioadele de livrare întârziate cu câteva săptămâni nu sunt neapărat legate de pandemie: "Avem de-a face cu o schimbare a modelului Euro 5 și, în unele cazuri, cu modele complet noi, așa că aceste întârzieri nu sunt ceva neobișnuit. Asta s-a întâmplat și în ultimii ani odată cu introducerea de noi modele - nu numai la Yamaha", declară un reprezentant Yamaha.

La Triumph, de exemplu, în prezent pot exista ușoare întârzieri în livrare din cauza sistemului de tranzit care nu se mai face atât de lin dinspre Marea Britanie către UE. „Nu există blocaje la livrare nici la motocicletele noastre, nici la piesele de schimb”, ne asigură producătorul britanic.

Blocaj din cauza lipsei de semiconductoare

Eric de Seynes, președinte și CEO Yamaha Motor Europe explică într-un videoclip că efectele pandemiei de coronavirus asupra lanțurilor de aprovizionare sunt mai durabile decât se presupunea anterior. Prin urmare, nu toate produsele au putut fi furnizate în cantități suficiente la începutul sezonului de motociclete 2021. O cauză are legătură cu disponibilitatea materiilor prime pentru fabricarea semiconductoarelor și cipurilor. Semiconductoarele sunt, de exemplu, indispensabile pentru cheile cu imobilizator, sisteme de frânare ABS, unități de comandă etc. Cererea actuală de semiconductoare este atât de mare încât mulți producători și furnizori din toate industriile trebuie să facă pauze de producție, deoarece lipsesc chipurile. Pe de altă parte, datorită efectelor pandemiei, au fost și sunt vândute multe alte produse care se bazează pe semiconductoare (de exemplu, laptopuri și console de jocuri).

Logistica și Canalul Suez

Logistica transporturilor dintre Asia și Europa este în prezent un alt blocaj în lanțurile de aprovizionare. Deoarece navele-container sunt în prezent complet rezervate, spațiile de transport sunt rare și costisitoare. Acesta este motivul pentru care, de exemplu, unii dealeri Honda nu au în stoc atât de multe modele pe cât și-ar dori. Cererea este mare, dar transportul motocicletelor nu merge conform planului, potrivit unui dealer. La fel ca majoritatea producătorilor de motociclete, Honda produce și unele modele în Europa (Italia și Spania), astfel încât dealerii din Europa nu depind doar de modelele din Asia.

În plus față de situația deja tensionată a containerelor, naufragiul navei Ever Given care a blocat traficul în martie a agravat situația. Nava avea, printre altele, câteva mii de piese Yamaha la bord, așa cum a explicat Eric de Seynes, președintele și CEO-ul Yamaha Motor Europe în declarația sa video.

Din cauza blocării Canalului Suez și a consecințelor sale, și livrarea noii Suzuki Hayabusa a fost întârziată cu câteva săptămâni. Era planificat ca modelul să ajungă în cantități suficiente la dealeri la începutul lunii aprilie, lucru care nu s-a întâmplat.

Conform propriilor declarații, Kawasaki este, de asemenea, afectat de situația logistică instabilă din economia mondială și de disponibilitatea containerelor. "Cu toate acestea, situația din lanțul nostru de aprovizionare este încă stabilă. Nu ne așteptăm la probleme de disponibilitate în zona pieselor de schimb", spune Jürgen Höpker-Seibert, directorul adjunct al sucursalei Kawasaki din Germania.
 

În prezent, singurii clienți care nu au de așteptat la achiziționarea unei motociclete noi sunt numai aceia care cumpără un model pe care concesionarul îl are deja în stoc.