Favorite Wish List 0 Cosul meu

Suzuki a prezentat noul GSX-S1000 2021

heading_title

Suzuki a revizuit modelul GSX-S1000. Nakedul are un stil mai agresiv, accelerație ride-by-wire, quickshifter bidirecțional, rezervor mai mare, alt bord și ergonomie îmbunătățită.

Așa cum am văzut și în filmulețul teaser prezentat la începutul acestei luni, în continuarea rezervorului au apărut mici aripioare aerodinamice care cresc stabilitatea la viteză mare, apăsând partea anterioară. Luminile frontale sunt reprezentate de două proiectoare hexagonale suprapuse, cu LED. De altfel, toate luminile (semnalizatoare, lampă posterioară) sunt acum cu LED.

Rezervorul a fost reproiectat, are un design cu unghiuri mai ascuțite, capacitate de 19 litri și panouri laterale spre radiator și furcă. Dacă fața pare mai musculoasă, codița e mai scurtă, mai subțire, șaua e mai îngustă, ghidonul e mai lat cu 23 mm și mai aproape de pilot cu 20 mm.

Vechiul motor K5 (care a echipat GSX-R1000 între 2005 și 2008) a trecut prin câteva modernizări – noi arbori cu came, alte arcuri de supape, alt sistem de admisie, altă injecție – îndeplinește normele Euro 5, se comportă mai bine la rece. Are doi cai în plus declarați (152 c.p. la 11000 rpm), cuplul maxim scade cu 2 Nm (106), dar e atins mai devreme cu 250 rpm, la 9250 rpm. Ambreiajul asistat e completat acum de noul quickshifter cu autoblipper (turează scurt motorul la retrogradări).

Cei de la Suzuki declară că nu s-a urmărit la GSX-S1000 performanța pură, ci curbe ale puterii și cuplului liniare. Motorul Euro 4 e recunoscut pentru modul abrupt în care răspunde la accelerații, configurația Euro 5 fiind mult mai rafinată.

Poate îi dezamăgește pe unii (cei doritori de gadgeturi moderne), dar cu siguranță îi încântă pe alții (care pun accent pe comportamentul stradal, accesibilitate și se uită mai puțin la bord), dar Suzuki a ales să nu echipeze GSX-S1000 nici în 2021 cu TFT. Este un bord LCD cu mai multe culori, precum cel de la Katana, așa că nu poate fi vorba de conectivitate prin Bluetooth. De altfel, nu există nici IMU, sunt în schimb trei mapări ale accelerației, iar ABS și TC se pot seta pe cinci trepte.

În ceea ce privește dinamica, nu au fost motive pentru a schimba componentele ciclisticii. Furca Kayaba cu jambe de 43 mm și amortizorul central sunt complet reglabile, pe față este sistemul de frânare cu etriere M4-32 de la Brembo care prinde două discuri cu diametrul de 310 mm. Masa totală este acum de 214 kg (cu plinurile făcute), puțin mai mare comparativ cu versiunea precedentă, poate și din cauza rezervorului mărit și a noului convertor catalitic.

Suzuki GSX-S1000 va fi disponibil la Motoboom de la sfârșitul lunii iunie în culorile Metallic Triton Blue, Glass Mat Mechanical Grey și Glass Sparkle Black la un preț ce urmează a fi comunicat.