
Honda cafe racer cu motorul de la Africa Twin 1100
Honda a înregistrat brevetul pentru a utiliza motorul de 1084cmc cu doi cilindri în paralel de la CRF1100L Africa Twin și pe alte modele, fapt care a dat naștere unor interpretări interesante despre cum ar putea arăta un viitor cafe racer cu acest propulsor. Jurnaliștii de la site-ul nipon Young Machine au preluat imaginea unui GB500TT (Tourist Trophy) și au modernizat-o până au ajuns la rezultatul alăturat.
Cum Honda are deja în clasa 1000 cmc sportivul neo-retro CB1000R, e de așteptat ca un alt model de cilindree similară și design custom/cafe racer să meargă în trecut și să se inspire de la bicilindrii britanici participanți la cursele Tourist Trophy în anii ’60-70’. La mijlocul anilor ’80 s-a fabricat modelul GB500TT, un monocilindru care a avut ca bază tehnică motorul cu un singur cilindru de la XL600 și care a ieșit din producție în 1990.
Speranțe despre introducerea în ofertă a unui cafe racer au apărut încă din 2017, atunci când Honda a prezentat la EICMA conceptul CB4 Interceptor, creat de italianul Valerio Aiello pentru Centrul de Cercetare și Dezvoltare Honda Motor Europe din Roma. Cu siguranță, un bicilindru sportiv cu stil retro, suspensii Ohlins, frâne Brembo și sisteme electronice moderne ar fi foarte apreciat de fanii mărcii nipone.