Favorite Wish List 0 Cosul meu
Produse
Honda Africa Twin 850 ar putea fi prezentată în toamnă
01 Iun

Honda Africa Twin 850 ar putea fi prezentată în toamnă

Publicat de: Motoboom

Honda CRF1100L Africa Twin va avea un “frate” mai mic. În aceste momente se lucrează la un nou motor cu doi cilindri în paralel de 850cmc care il va înlocui pe cel de pe NC750 și va fi pus și pe un adventure de clasă medie, întrucât Africana a început să joace în altă ligă de când i s-a tot mărit motorul.


Pe scurt, istoria modelului cu rezonanță atât de sonoră este următoarea: a apărut în 1988 pentru prima dată cu motor de 650cmc și doi cilindri în V sub denumirea oficială de XRV650, din 1990 și până în 2003 a fost cu motor de 750cmc, a revenit după o lungă pauză în 2016 cu aceeași denumire de Africa Twin, dar cu motor cu doi cilindri în paralel de1000cmc și anul acesta a cunoscut o nouă creștere a cilindreei, ajungând la 1100 (1084cmc, ca să fim mai exacți). Chiar dacă e disponibilă în nu ai puțin de opt versiuni, de la cea standard până la dotata CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES DCT, nu prea mai are legătură cu cea din anii ’90 care câștiga Raliul Paris-Dakar.


Cum Honda nu mai are nici popularul Transalp în ofertă, îi lipsește un adeventure de clasă medie care să concureze BMW F850GS, KTM 790 Adventure, Triumph Tiger 900 Rally sau Yamaha Tenere 700. Jurnaliștii de la revista japoneză AutoBy sugerează că în aceste momente pe bancul de probe se testează intens noul bicilindru de 850cmc ce va debuta pe mai multe modele care vor fi puse în vânzare anul viitor. Nu va fi un motor “dopat”, ci unul care va scoate undeva între 70 și 80 de cai putere, rezistent și cu un cuplu bun în zona turațiilor joase, sistemele electronice vor fi numai cele esențiale (ABS și TC), va avea în mod cert roată de față pe 21 de inch și un preț competitiv. În această clasă, cel mai mic preț îl are Yamaha Tenere 700 (9.990 euro), așa că e de așteptat ca și Honda Africa Twin 850 să fie propusă tot în jurul sumei de 10.000 euro. Să sperăm că vom vedea în această toamnă, la EICMA, versiunea finală.