
EICMA: Kawasaki Ninja H2 2015
Poate cea mai asteptata motocicleta a toamnei, dupa ce constructorul a promovat aceasta lansare inca din vara cu diferite clipuri si poze, si-a facut in cele din urma aparitia la salonul moto de la Milano. Daca cei de la Kawasaki au prezentat la Intermot modelul supra-alimentat Ninja H2R, acestia au venit la EICMA cu versiunea de strada a acestei motociclete, Kawasaki Ninja H2.
Descrisa de japonezi ca fiind o motocicleta care va schimba industria moto, varianta de strada Kawasaki Ninja H2 ofera o putere de 210 cp, avand o greutate de 238 kg. Motorul supra-alimentat cu patru cilindri in linie si o capacitate de 998cc este racit cu lichid si asigura un cuplu maxim de 140 Nm la o turatie de 10.000 rpm.
Pe partea de design, Ninja H2 este aproape identica cu versiunea de pista H2R ce dezvolta 300 cp. Acestea au fost dezvoltate in colaborare cu divizia aerospatiala a grupului Kawasaki, fiind primele motociclete de pe piata propulsate de un motor turbo. Kawasaki Ninja H2 dispune de un cadru rigid, de tip trellis, proiectat sa preia presiunea la viteze mari, fiind o combinatie perfecta intre rigiditate si flexibilitate.
Singurele diferente fata de modelul H2R sunt inlocuirea aripioarelor din carbon cu oglinzile retrovizoare care au acelasi rol de a mentine stabilitatea motocicletei la viteze mari, inlocuirea sistemului de evacuare sport cu unul pentru strada si farul cu tehnologie LED din partea din fata a motocicletei.
Carenajul futuristic al motocicletei ofera o aerodinamica excelenta si asigura o racire eficienta a motorului supra-alimentat, in timp ce vopseaua speciala crom-negru ii confera motocicletei o imagine unica. Puterea de 210 cp este aproape de celelalte modele super-sport lansate la EICMA, Ducati 1299 Panigale, Yamaha R1 sau Aprilia RSV4 RR, insa ramane de vazut daca motorul turbo al lui Ninja H2 va face diferenta la accelerare.
In ceea ce priveste electronica, Kawasaki Ninja H2 beneficiaza, printre altele, de sistemul de control a tractiunii KTRC cu trei moduri selectabile de condus, fiecare mod putand fi reglat de asemenea pe trei nivele, in functie de conditii: circuit, strada sau asfalt ud. Ninja H2 mai dispune de sistem ABS (KIBS), Launch Control (KLCM), Quick-Shifter (KQS), Engine Brake Control (KEBC) si amortizor de directie Ohlins.
Sistemul de franare este asigurat de Brembo in timp ce suspensiile KYB sunt complet ajustabile atat pe fata cat si pe spate. Potrivit constructorului, Ninja H2 ofera o pozitie de condus mai putin agresiva fata de motocicletele super-sport clasice, sporind confortul rider-ului.