Continental a prezentat noul sistem Cornering ABS
Daca in urma cu aproximativ un an, nemtii de la Bosch au prezentat pentru prima data un sistem ABS pentru motociclete, calibrat pe viraje, o alta companie germana a lansat zilele trecute un sistem similar cu cel al rivalilor de Bosch. Este vorba despre firma Continental, care a dezvoltat acest sistem in colaborare cu cei de la BMW.
Noua tehnologie Continental Optimized Curve Braking System faciliteaza franarea pe viraje, cu motocicleta inclinata, fara ca aceasta sa piarda aderenta. Astfel, motociclistul este protejat de un low-side si detine permanent controlul vehiculului sau. Sistemul monitorizeaza viteza, suprafata de contact, acceleratia si unghiul de inclinare de pana la 100 ori pe secunda, pentru a mentine stabilitatea la franarile pe viraje.
Modelul BMW S1000XR este prima motocicleta de serie pe care va fi montat noul sistem ABS, dezvoltat de Continental. Acesta va fi disponibil pentru clienti, incepand cu anul viitor. Ulterior, sistemul ar putea fi montat si pe alte motociclete.
„Atunci cand pilotul intra in viraj, sistemul limiteaza puterea de franare, rezultatul fiind o franare graduala. Principalele avantaje ale acestui sistem sunt o stabilitate excelenta si o franare optima, chiar si pe viraje” se arata in comunicatul celor de la Continental.