Bimota Tesi H2 – 228 de cai putere și viteză limitată la 300km pe oră
Bimota a creat rumoare în toamna anului trecut cu ocazia Salonului de la Milano, când a anunțat că cei de la Kawasaki au cumpărat 49% din acțiunile firmei italiene și că vor lansa Tesi H2, un model cu motorul supraalimentat de la Ninja H2.
Bimota Tesi, modelul conceput de Pierluigi Marconi în anii ’90 fără furca aceea convențională pe care o știm cu toții, a devenit legendar, cu toate că nu a început o revoluție tehnologică. Designul cu dublă basculă pentru partea frontală își propune să separe forțele de frânare de mișările suspensiei și ale ghidonului, rezultatul fiind o geometrie constantă. Totuși, prețul imens și comportamentul rutier “straniu” au făcut ca Tesi să fie privită cu curiozitate și să rămână o raritate.
Când a fost lansată noua Tesi H2 cu motorul supraalimentat de la Kawasaki, au existat mai multe speculații despre specificațiile tehnice și puterea motocicletei: Kawasaki montează acest motor pe modele care au de la 200 de cai (Ninja H2 SX) până la 310 de cai putere (Ninja H2R – destinat circuitului). De asemenea, nu se știe dacă dubla basculă, suspensiile electronice Ohlins și folosirea elementelor de carbon de la Tesi vor infuența cu mult greutatea finală.
Bimota Tesi H2 va costa aproximativ 50.000 euro și va fi disponibilă pe piața din Italia începând cu luna iunie a acestui an.
Sursa: Bennetts