Istoric


Introdus in anii ’70, ATV-ul, all-terrain vehicle sau vehicul pentru toate tipurile de teren, a fost proiectat pentru prima oara de Honda si avea trei roti si anvelope balon. Ulterior aceiasi companie produce primul vehicul cu tractiune integrala, insa Suzuki face un important pas inainte prin  realizarea ATV-ului pe patru roti. 

Primul ATV

Atv-ul a fost creat pentru a se adapta mai multor tipuri de teren decat pot face fata vehiculele obisnuite, fiind un vehicul pe 4 roti ce ruleaza pe cauciucuri cu presiuni foarte mici (0.4 - 0.7 atm) avand sa - asemanator motocicletelor si ghidon pentru controlul directiei.

Atv-ul, traducerea oficiala in romana fiind motocvadriciclu, se conduce similar unei motociclete insa cele 4 roti ii dau o stabilitate mare la viteze mici. Desi de obicei este echipat cu 4 roti exista si modele cu 6 roti folosite in aplicatii specializate. In majoritatea tarilor acest vehicul nu poate fi inmatriculat, insa in Romania vei avea posibilitatea sa circuli cu el si pe sosea.
Conform modelelor anului 2009 capacitatea cilindrica a motoarelor poate varia intre 49-1000 cc. Capacitatea cilindrica a unui atv este determinata de capacitatea camerei pistonului masurata in centimetri cubi.
Atv-ul are locul sau si in Raliul Dakar, in general reprezentand o clasa mai mica decat cea a masinilor, motocicletelor sau camioanelor.

Atv-urile se folosesc in ziua de azi mai mult in scopuri recreationale decat s-ar folosi in agricultura sau alte domenii de lucru.

Marii producatori de atv-uri sunt :

  • Suzuki
  • Yamaha Motor Company
  • Honda
  • Kawasaki Heavy Industries
  • Bombardier Recreational Products
  • Polaris Industries
  • Arctic Cat